Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

קיריל מדבדובסקי הוא כוכב עולה בשמי הלוחמה המשולבת הישראלית, ומסומן להיות לוחם ה-UFC הישראלי הבא. עם מאזן ניצחונות של 7 ניצחונות ושני הפסדים, הלוחם הצעיר בן 24 בלבד, יעלה בשבוע הבא להתחרות בליגת הבלאטור שמגיעה לתל אביב. לפני הקרב, בעיצומו של מחנה אימונים באוקראינה, תפסנו אותו לשיחה על האימונים, השגרה, הפילוסופיה והציפיות לעתיד.

לחימה זה לא ענף בו יש לך הישג אישי, אלא רק כמה אתה טוב ביחס ליריב שלך. ייתכן ותהיה יותר טוב מיריב אחד, אבל הוא יהיה יותר טוב מיריב אחר שינצח אותך. המספר הקונקרטי היחיד שיש ללוחם הוא בעצם המאזן, אבל גם הוא לא מדויק. היריב של קיריל בשבוע הבא, גיאורגי קאראקאיאן, מנוסה ממנו בהרבה. עם ניסיון של למעלה מ-30 קרבות. אך קיריל, בתגובה, לא מתרשם ושומר על שוויון נפש מוחלט. הוא לא מוטרד כלל וכלל מפערי הניסיון ביניהם.

גם כאשר שאלתי לגבי יכולות ההכנעה של קאראקאיאן, הוא נשאר רגוע. מתוך 25 הנצחונות של קאראקאיאן – 14 מהם היו בהכנעות, למעלה מחמישים אחוז. הבעיה, היא כי גם קיריל מאוד אוהב את הקרקע. אבל קיריל מאוד רגוע בנושא.

"כן, הוא מכניע הרבה, אבל הוא לא גראפלר ברמה גבוהה. ההכנעות שלו מגיעות בעיקר בגלל שהוא חזק ויודע לתפוס. זה הרבה פחות טכני, יש לו בעיקר הכנעה אחת שהוא משתמש בה. השיטה שלי קצת שונה. אם היינו נלחמים בהכנעות אני בטוח שהייתי מצליח לנצח אותו."

קיריל עשה את שיעורי הבית שלו: לקראת הקרב הוא התכונן וראה את הקרבות הישנים של היריב ובחן את התנועות שלו. הוא בוחן איך היריב נלחם, ואיך הוא מנצח. מה הוא אוהב לעשות, ולאן הוא אוהב ללכת. "יש לו לא מעט טעויות, הוא לא מוכן פיזית לקרב ארוך של 3 סיבובים של חמש דקות". בניגוד לקאראקאיאן, הוא מגיע לקרב הזה בריא לחלוטין ובכושר טוב. הוא התאושש מפציעת גב קשה ונכנס לכושר תוך כמה חודשים בודדים. המבחן שלו לגב היה במחנה באוקראינה – אם הוא עמד בקרבות האימונים הקשים באוקראינה, הוא יצליח להתמודד בזירה.

התקופה האחרונה הייתה קצת שונה בגלל המחנה אימונים. בארץ, הוא נדרש לעבוד ולאמן בנוסף על האימונים הרגילים שלו. הימים שלפני הקרב הם קשים במיוחד, כי הוא צריך לרדת במשקל כדי לעמוד בקטגורית משקל שלו. לרוב לפני קרב, הוא נאלץ לרדת בערך 13 קילו לפני הקרב, אבל הפעם הוא עלה קטגוריה. "הפעם אני לא מתחרה בקטגוריה הרגילה שלי, אני מתחרה במשקל נוצה. זה מאפשר לי לאכול אוכל בריא אבל הרה יותר אוכל מבדרך כלל. אני מרגיש הרבה יותר חזק באימונים בזכות זה". קאראקאיאן יריב כבד ממנו ויאלץ לרדת הרבה יותר. "הוא יגיע עייף יותר, והוא גם מגיע מארצות הברית ויצטרך להתמודד עם הבדלי שעות. אני מתאמן באוקראינה, זה באותן שעות כמו הארץ אז זה מקל". קיריל יחזור לארץ כעשרה ימים לפני הקרב. הפעם האחרונה שקיריל נלחם בזירה היה במרץ האחרון. גם מזה הוא לא מודאג, כבר הייתה לו תקופה של יותר משנתיים בין קרבות שונים.

המשחק המנטלי שלו חזק מאוד: הוא מגיע מוכן יותר, רגוע יותר, במצב גופני טוב, כשהוא בריא. יהיה לו הרבה יותר זמן להתאקלם חזרה לארץ לפני הקרב, והוא ילחם עם קהל בית אוהד. כאשר שאלתי אותו מאיפה הבטחון הזה, הוא מספר שהוא תמיד היה כזה. "הרבה אנשים אמרו לי שאתה נכנס לקרב קשה, אבל אני לא חושב ככה. יש לי חשיבה מאוד מסודרת – אני צריך להגיע, אני צריך להלחם, ואני צריך לנצח". הוא מכיר ביתרונות ובחסרונות שלו. "חסר לי כח, זה כן. אבל אני אפצה על זה במהירות ובזריזות ובתנועה. הוא הולך הרבה קדימה, אבל הוא לא זז הרבה. הוא ינסה לזרוק את כל המכות חזק אבל זה מאוד מעייף אותו. בסיבובים האחרונים יגמר לו האוויר."

אבל השקט הנפשי הזה עלול להיות גם חסרון עבורו. "לפעמים לוקח לי יותר מדי זמן להיכנס לקרב כי אני רגוע מדי. נכנסתי פעם לקרב רגוע מדי וזה עשה אותי שאנן. לא היה אכפת לי וחטפתי כמה מכות. אני לא מפחד לחטוף מכות, אבל אני לא רוצה להפסיד. אני צריך את האדרנלין הזה לפני הקרב".

הקטגוריה החדשה של קיריל היא אותה הקטגוריה כמו נועד להט, הלוחם הישראלי המוכר מה-UFC שחזר לארץ במהלך צוק איתן במטרה להתגייס למילואים. אבל גם זה לא מפריע לקיריל במיוחד. "זה לא הולך להשפיע עליי, יש לי קהל אחר מנועד. הוא הרבה פחות בארץ. ואני מביא את האנשים מהג'יוג'יטסו. אני הגעתי לארץ רק ב2009 אבל ישראל זה הבית שלי ואני מייצג את ישראל. אני משתדל לייצג את המדינה בכבוד. אני לא חושב שזה משנה מאוד".

הוא מספר שהתגובות למקצוע בארץ מגוונות, אפילו בתוך המשפחה. בעוד שאבא שלו היה מתאבק בהאבקות חופשית, אמא שלו לא רצתה שהוא ילחם. בתור ילד הוא שיחק בקבוצות כדורגל באוקראינה, אבל הוא מספר שהוא תמיד אהב "ללכת מכות". הילדות באוקראינה חישלה אותו לזה. "בכל מקום שאתה עובר, היית צריך להלחם וככל שאתה מתקדם את 'עולה דרגות'. סחפו אותי לשם. אם נוגעים בך, אתה פשוט מחזיר. לא הייתי מחפש אבל לא נשארתי חייב".

אבל הדר עוד ארוכה עבור קיריל מדבדובסקי. הוא צריך עוד לצבור ניסיון בליגה לפני שיתנו לו הזדמנות לקרב טייטל. אבל הוא סבלני ויכול לחכות, ויותר מזה – הוא אוהב את זה. "לא אכפת לי גם לנוח שבוע בין קרב לקרב. אני אוהב להלחם ואני מחלים מהר. יש אנשים שאוהבים לקחת את הזמן בין הקרבות. פעם אחת אמרו לי 'שבוע הבא יש לך קרב'. קפצתי על זה, אני לא מפחד. הכי גרוע שיקרה זה שאני אפסיד. הניסיון יותר חשוב מהמאזן. ב-UFC לא אכפת להם מהמאזן שלך, אכפת להם מהקרבות האחרונים שניצחת בהם. זה הדבר היחיד שחשוב. אני פה בענף הזה לעוד 15 שנים בערך, אני מקווה."

ההישגים והאליפויות של קיריל

  • אלוף ישראל באיגרוף תאילנדי X2
  • אלוף ישראל בקיקבוקס
  • אלוף ישראל בגיו ג'יטסו X10
  • חגורה חומה בג'יו ג'יסטו ברזילאי מרסיו צז'אר ב-AKA Thailand

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X