Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

עם רפרטואר מרשים של תחרויות ואירועי קרוספיט בהן צילמה, לא יכלנו שלא לשבת עם עדי אדרי (26, הרצליה) לשיחה על צילום וקרוספיט. שני דברים טובים שהולכים טוב (מאוד) ביחד. חוץ ממתאמנת בקרוספיט הרצליה, עדי היא סטודנטית ועוסקת כעצמאית בתחום צילום הספורט והטבע.

ספרי לנו על המפגש שלך עם עולם הצילום

"הגעתי לצילום בשנת 2012 עוד כשהייתי דיילת אויר באל על וטיילתי בכל העולם. את המצלמה הראשונה שלי קניתי בניו יורק, וזו היתה אהבה ממבט ראשון!"

"תוך כדי העבודה באל על עשיתי קורס צילום, בגליץ בית הספר לצילום, מה שהוביל לעזיבה של עולם הדיילות והתחלתי לעבוד בגליץ (בית הספר לצילום הכי גדול בארץ)."

"תחום הצילום אליו הכי התחברתי היה צילום טבע ונסעתי להמון מקומות אקזוטיים ויחודיים במשך השנים כדי לצלם – החל מלפלנד הקפואה לצלם את זוהר הקוטב הצפוני, אפריקה הפראית ועד לקוטב הצפוני לצלם דובי קוטב והרשימה עוד ארוכה."

צילומי טבע של עדי אדרי

איך התחלת לעסוק בצילום קרוספיט? מה גרם לך להתמקד בנישה הזאת?

"לפני כשנתיים התחלתי להתאמן בקרוספיט הרצליה, ולפתע גיליתי שצילום ספורט — וקרוספיט בפרט, מאוד דומה לקונספט של צילום טבע. הסטייל שלי בצילום הוא לתפוס את הרגע. הרגע הדרמטי העוצמתי שגורם לצופה בתמונה להרגיש שהוא שם, או לחילופין כמה הוא היה רוצה להיות נוכח באותו הרגע. החל מאותו הרגע התחלתי להביא את המצלמה איתי לאימונים ופשוט לצלם, גיליתי שיוצאות תמונות ייחודיות כאשר המתאמן נמצא במאמץ פיזי ומנטלי כאחד."

"הבעות הפנים, הזיעה הנוטפת, הוורידים הבולטים גורמים לתמונה להראות דרמטית מאוד. מי כמונו יודעי שבקרוספיט יש המון אלמנטים ותרגילים מכלל ענפי הספורט המקובלים, לכן מה שכל כך מלהיב בצילום קרוספיט היא הוורסטיליות של התמונות. בכל אימון או יום צילום, יוצאות הרבה תמונות חזקות אך מאוד שונות אחת מהשניה. הדוגמא הכי בולטת היא תחרות ה-RFA שצלמתי בקיץ האחרון. צילום אתלטיים מהשורה הראשונה, בסיטואציה כזו, גרמו לי לריגוש ולהחליט כי זה מה שאני רוצה להתמקצע בו – צילום ספורט, בדגש על קרוספיט."

"התהליך מאותו הרגע היה מאוד טבעי לי, חברים מהקהילה החלו להכיר אותי ואת הצילומים שלי והזמינו אותי לצלם בועדונים שלהם. אני חייבת לציין שאני נהנית מכל רגע! יש חבר’ה מדהימים בענף הזה! מוכשרים, חזקים ומקצועיים."

מהי התמונה הכי חזקה שיצא לך לצלם?

אחת התמונות שהכי אהבתי בתחרות היא דווקא תמונה שמראה מזה באמת “לתפוס את הרגע בעיני – קראתי לה: 'The Evolution of Wallballs.'"

"Evolution of Wallballs" מאת עדי אדרי

"הרבה שאלו אותי אם ערכתי את התמונה בפוטושופ – אבל הסברתי להם שעמדתי בכוונה במיקום הזה כי רציתי לתפוס את הרע הזה בו כל אחת מהמתחרות נמצאת בפוזיציה אחרת בתרגיל. במקרה יצא שהכדורים הסתדרו בדיוק (!) בצורה כזו סימטרית."

ומהו הפרויקט הבא שאת עובדת עליו?

"אחד הפרויקטים שאני רוצה להרים ואפילו התחלתי אותו לפני כחודש, הוא צילום בכל בוקס בארץ. אני רוצה להביא לידי ביטוי מה שמייחד כל בוקס. אני מאמינה שזה פרויקט שייקח זמן, מאחר ואני סטודנטית וזמן הנסיעות שלי בארץ מוגבל, אבל מה שנקרא – אני על זה! בנתיים אני מגיעה למועדונים שמזמינים אותי לצלם ואפילו שרוב התרגילים אותם אני מצלמת הם דומים בין מתאמן למתאמן, עדיין רואים ומרגישים את השוני בין התמונות, בין האתלטים, ובין מועדוני הקרוספיט השונים."

מאיפה את שואבת את ההשראה לסגנון הצילום שלך?

"אין מישהו ספציפי בעולם הספורט ממנו אני שואבת השראה, מה שכן אני עוקבת ומתייעצת עם צלמי ספורט מובילים וותיקים בארץ לגבי עבודות שונות. אני חייבת לציין שכששואלים אותי מה אני מצלמת ואני אומרת: 'ספורט' זה תמיד מוביל לשאלה אחרי זה: 'וואלה? איך מצלמי ספורט?' ההסבר אחרי כן הוא מאוד פשוט אבל אנשים לא מכירים את התחום הזה כתחום בצילום מוכר. רוב המוטיבציה שלי נובעת מהמתאמנים והמתמאנות שאני פוגשת, אנשים מוכשרים אחד ואחת שסומכים עליי ונותנים לי את המקום לתעד אותם בסיטואציה מאוד רגישה עבורם."

"ולסיום, מספר טיפים ממני למי שרוצה לקחת את המצלמה שלו ולצלם במהלך אימונים במועדון:

קודם כל תרגישו בנוח ותנו למצולם שלכם להרגיש בנוח! אני מקבלת הרבה פעמים את התגובה 'לא לא, אני מזיעה, אני לא נראית טוב'. תסבירו להם שהם יכולים לסמוך עליכם ושזה בדיוק מה שאתם מחפשים- אותנטיות!

– ..מה שמוביל אותי באמת לייעץ ולהגיד – שמרו על אותנטיות בצילום שלכם! אל תנסו לביים את התנועות, את התרגילים ואת המצולמים שלכם. אתם צריכים להיות מספיק זריזים ובפוקוס כדי להצליח לתפוס את הרגע האמיתי! זה יוצא הרבה יותר חזק! אני באופן אישי לא מצלמת בסטודיו וגם לא משתמשת בתאורה מלאכותית. אני מאמינה שצילום בסביבה הטבעית עם התאורה הקיימת מוציא צילום הרבה יותר עוצמתי ואמיתי.

שימו דגש על קומפוזיציה נכונה – זה סוד הקסם! לדעת לצלם בגובה העיניים או לחילופין מתחת לאתלט בעודו מרים משקולות נותן נפח לצילום וגורם להבעת רגש גבוהה הרבה יותר! חשבו על נושא שיוביל אתכם במהלך הצילומים – זה יעזור לכם לא להתפזר ולצלם מספר תמונות טובות עבורכם.

עשו שיעורי בית על תרגילי הספורט אותם אתם עומדים לצלם. לדעת מראש איך התרגיל מתבצע יעזור לכם לדעת מאיפה ומתי לצלם בצורה נכונה."

לדף האינסטגרם של עדי | לאתר האינטרנט של עדי

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X