Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

בין אם אתם בתחילת הקריירה שלכם בקרוספיט, או שמא הגעתם לצומת דרכים שמאלצת אתכם לחשב מסלול מחדש – בחירת מועדון קרוספיט (או 'בוקס') תקבע איך תראה יראו האימונים שלכם וההתקדמות שלכם בספורט. לא מדובר בהחלטה של מה בכך.

מתוך הניסיון שלי בתור מתאמן הנמצא בשיטה כבר תקופה, בחרתי את השיקולים המרכזיים לבחירת בוקס וסידרתי אותם לפי העדיפויות המתאים בעיני. אני מזמין אתכם להיעזר במאמר זה בעת תהליך קבלת ההחלטות שלכם.

1. אוכלוסיה ו-Vibe כללי

הבוקס צריך להרגיש כמו הבית השני שלכם, נקודה.

זה לא רק מקום שאתם באים לעבוד בו ולעשות כושר אלא מקום שגם יהיה קבוצת התמיכה שלכם ברגעים הפחות נעימים במסע שלכם לרמת כושר גבוהה יותר. תחרותיות-יתר, אגו, חוסר פרגון – כל אלה הם אלמנטים שאתם לא רוצים שיהיו בסביבה הקרובה שלכם כשאתם מתאמנים.

מעבר לכך,אותם אלמנטיים שליליים, במידה ויופיעו יהיו רעילים להתקדמות שלכם בספורט. הוייב בסביבת האימונים שלכם הוא זה שיקבע את חיי המדף שלכם בתור מתאמנים וישפיע מאוד על המוטיבציה שלכם להתאמן ועל היכולת להתמודד עם הקשיים שבדרך – פציעות, כשלונות, אכזבות ועוד.

חפשו את המקום בו אתם מרגישים הכי בנוח והביצועים שלכם הם הכי גבוהים. מקום שמוריד אתכם פיזית, כנראה שגם מוריד אתכם  בעיני, לפני הכל זהו האלמנט הכי חשוב בבחירת בוקס.

קהילה במועדון קרוספיט

2. מיקום וקרבה

האם הבוקס קרוב אליכם מספיק בצורה שיהיה לכם נוח להגיע? ומה לגבי אחרי עבודה/לימודים? ימי שבת?

המיקום לא נמצא במקום הראשון משום שבעיני, נכון להקריב מעט זמן בשביל להתאמן במקום שמרגיש לנו בוייב יותר נכון. מצד שני, אנחנו עדיין נרצה מקום שיהיה מספיק נוח וקרוב להגיע אליו בשביל שלא נוותר על אימונים בקלות רק בגלל שיש לנו שעתיים נסיעה לכל כיוון. היעזרו במפה ובדקו את המסלולים שלכם ודרכי הגעה לבוקס במועדים שונים שאתם עשוים להתאמן בהם.

3. אופציות התקדות ומקצועיות

האם הבוקס דוחף אתכם קדימה? האם הוא מעניק לכם לאן לשאוף או שפשוט משאיר אתכם ברמה קבועה? האם יש אפשרות לקיים אופן ג'ים (אימונים עצמאיים) מידי עת?

במידה ויש לכם שאיפה להתמחות לתקופה באספקט כלשהו, האם יש לכם את האופציה לעשות זאת באישור מבעלי המקום? אם אתם רוצים להעלות רמה או להשתפר בסקיל מסוים, יש לכם עם מי לדבר ולבנות תכנית יחד?

אלה הן שאלות בסיסיות שיעזרו לכם להבין את הצרכים שלכם בתוך המגבלות של הבוקס המיועד. באותה נשימה נתייחס כמובן למקצועיות המאמנים – כאן נכנס עניין ההסמכות וגישה כללית. מספיק לגשת לאימון קבוצה ולראות מהצד מה קורה: האם המאמנים נוכחים או עסוקים בפייסבוק? האם ההערות והביקורות מוגשות בצורה שמותאמת למתאמן, או שמא בצעקות ואווירה צבאית?

בקיצור, הבינו איזה סוג של עזרה מקצועית אתם צריכים – אולי אתם צריכים עזרה בטכניקה, או מחפשים לבנות בסיס לתחרויות או פשוט לשפר את היכולות שלכם באופן כללי ולהיות קרוספיטרים טובים יותר. לא משנה מה – אתם חייבים לבדוק שהשאיפות שלכם תואמות את נהלי המקום והיכולת המקצועית שלו.

4. שיעורים נוספים

בוקסים מסוימים מציעים שיעורים נוספים חוץ מאימוני הקרוספיט הקלאסיים, שכלולים במנוי. זה יכול להיות:

  • אימוני הרמת משקלות
  • אימוני יוגה
  • אימוני התעמלות קרקע
  • אימוני סיבולת
  • אומנויות לחימה

אם אתם אוהבים או מחפשים לגוון (יותר משאתם מגוונים כבר בקרוספיט), אז כדאי לבדוק איפה אתם מקבלים את חבילת האימונים הכי מקיפה שתענה על הצרכים העכשויים והעתידיים שלכם.

5. עלויות

מחיר המנויים במועדוני הקרוספיט בארץ נמוכים לעומת העולם, אם כי גבוהים ממכוני הכושר הקלאסיים שאנו מכירים. זאת לא הוצאה כספית קטנה וכן הגיוני שנרצה לחסוך איפה שנוכל. עם זאת, חשוב להבין שמדובר בשינוי אורח חיים, שיביא להוצאה גדולה יותר על כושר ונגזרותיו (מנוי, תוספי תזונה, ביגוד וכו') וירידה טבעית בחלקים אחרים בחיים שלכם (סיגריות, בילויים זולים עד 4 בבוקר, אלכוהול, רפואה מונעת וכד').

עשו את החישובים שלכם, אבל אל תתנו להם משקל מכריע משום שלרוב, במידה והחיבור בינכם לקרוספיט יצליח – יתרחש באופן טבעי שינוי בסגנון חיים שלכם שישפיע על הרגלי הצריכה שלכם, כפי שתיארתי למעלה.

בהצלחה!

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X