Register

A password will be e-mailed to you.
[adrotate group="1"]

כתבה זו פורסמה על-ידי Pat Sherwood, שדר משחקי הקרוספיט, בעל מועדון ואתלט מזה עשר שנים העובד ב-CrossFit HQ. הכתבה ראתה אור בדף הפייסבוק שלו ותורגמה על-ידי. תהנו!

ה-18 לאוגוסט, 2015, סימן חלוף עשר שנים מאז שביצעתי את אימון הקרוספיט הראשון שלי. העשור הזה לימד אותי המון. בהסתכלות אחורה, עשיתי המון דברים נכון ואפילו יותר דברים לא נכון. על-ידי שיתוף התובנות והלקחים שלי, אולי אוכל לעזור לפחות לכמה אנשים בעודם מתקדמים לעבר עשור הקרוספיט שלהם.

1. עזרו לאחרים במסע שלהם. זוכרים את הפעם הראשונה שבה הרמתם מוט או ניסיתם לעשות מאסל-אפ? זוכרים שלא יכלתם אפילו לעשות קיפ או מתח בודד? זוכרים שפעם תזונה נאותה נראתה עבורכם מבלבלת וקשה מידי? והאם אתם זוכרים את הבן אדם שלא ביקר אתכם בגלל חוסר הניסיון שלכם ובאופן כנה ואמתי היה אכפת לו וביקש לעזור לכם? תהיו הבן אדם הזה.

2. היו צנועים. אם אתם מסתובבים עם "גישה" בגלל שיש לכם זמנים מהירים באימונים או הרמות גדולות.. ובכן אין דרך אחרת לומר את זה: אתם דושבאגים. חוץ מזה שיום אחד אתם לא תהיו הכי חזקים או הכי מהירים. מישהו יהיה טוב מכם ואז אתם תשארו עם כלום ועם אנשים שהתייחסתם אליהם בחוסר אדיבות.

3. תמכו בקהילת אחרות. אם מישהו לא חושב שקרוספיט זאת הדרך ובחר במקום לעשות הרמת משקולות אולימפית, פאוארליפטינג, ריצה, פילאטיס או יוגה… למי אכפת?! כמובן שאני משוחד ומאמין אישית שקרוספיט יכין אותם לחיים ארוכים וטובים יותר, אבל לפחות הם לא יושבים על הספה וממלאים את הפנים שלהם בסוכר.

4. זחלו, התהלכו, רוצו. השיגו שליטה בבסיס. היום אנשים רואים את משחקי הקרוספיט ורוצים ישר הרמות ענקיות וזמני-על. זה לא איך שזה עובד. הגברים והנשים שהגיעו להישגים הללו נתנו עבודה של שנים בשביל לקבל את היכולת לעשות את מה שהם עושים. אתם תצטרכו לעשות אותו דבר. אל תהיו בלחץ להתקדם. אל תבריזו מעבודה על היכולות הבסיסיות יותר, שבסופו של יום רק תקנה לכם הרגלים רעים שלבסוף תצטרכו לשבור.

5. צאו מהמכון. להתאמן זה אדיר! קרוספיט זה אדיר! אפשר לומר בבטחה שאני פנאט קרוספיט. אבל עם זאת, אם עשר דקות אחרי שהכרתי אותך אנחנו עדיין מדברים על הבאק-סקוואט שלך, אני אהיה משועמם עד דמעות. חפשו איזון בחייכם, צאו לטיול, למדו ענף ספורט חדש. השתמשו בכושר שלכם. תהנו ממה שיש לחיים להציע.

6. כשמתעסקים בלהיכנס לכושר, אי אפשר לנצח את הקלאסיקות: אימונים דו-אלמנטים, תלת-אלמנטים, צ'יפרים, כל דקה על הדקה, הרמות כבדות, התעמלות קרקע, ריצה וכו'. אני מאוד בר מזל ונפלה בחלקי ההזדמנות לבלות המון זמן במחיצת האנשים בעלי הכושר הגופני הטוב ביותר בקהילה שלנו מהם למדתי רבות. אני פשוט אוציא את המרצע מן השק: אין כזה דבר "שיטות אימון סודיות". אל תבחרו לעשות אימונים שאתם טובים בהם או אוהבים. עבדו על החולשות שלכם, התאמנו עם גיוון. אם תעשו את אלה – אתם יכולים להיות בטוחים שתשתפרו.

7. בפעם הראשונה כשמישהו סיפר על קרוספיט, חשבתי שזה פשוט מגוחך. זה היה תוצר של הבורות שלי בנוגע לאיך שהמתודולוגיות של קרוספיט באמת היו. הייתי עם ראש אטום וחשבתי שידעתי הכל. אם אתם פוגשים אנשים כאלה (ממש כמו שאני בעצמי הייתי), היו סבלניים. קרוספיט הוא כיפי וממכר, אי אפשר להכחיש את זה. רוב הטיפוסים הקשי-ראש ויודעים-הכל בסוף מגיעים לזה עם קצת זמן ומידע אמין (ראו סעיף' 9).

8. לאכול בריא זה חשוב. אבל בבקשה אל תהיו מהמוזרים האלה שמסרבים לאכול עוגה וגלידה במסיבת יום הולדת משום שזה לא מתאים לדיאטה שלהם.

9. קראו את ה-CrossFit Journal. ממש מהכתבה הראשונה, שפורסמה ב-2002. יש כמות עצומה של מידע שקבורה בכתבות הישנות הללו.

10. קחו את האימונים ברצינות, אבל אל תקחו את עצמכם יותר מידי ברצינות. תדעו לעשות כיף. כשאתם חדשים בספורט, נדמה שבכל יום יש שיאים חדשים. השלב הזה בסוף יאט. תמיד תשאפו להשתפר, אבל תלמדו להנות ללכת למכון, לעבוד קשה וללכת הביתה, בלי קשר לאיך האימון הסתיים.

תגובות

יש לכם מה להוסיף?

X